Friday, December 18, 2009


30.04.2009 - 03.05.2009

Az útvonal: Marosvásárhely-Torda-Kolozsvár-Nagyvárad-Bors-Debrecen-Miskolc-Tornyosnémeti-Kassa-Szepesi vár – Poprád - Tátra hegység - Dobsinskai jégbarlang-Abafalva-Miskolc-Polgár-Debrecen-Ártánd-Nagyvárad-Kolozsvár –Torda - Marosvásárhely.

Résztvevők:

Levi és Timi (Honda CBR 600)
Zsák és Mendy (Honda Transalp 650)
Pali és Dudi (Yamaha Virago 535)
Jómagam és Szidi (KTM 950 Adventure)

Össz. kilométer : 1400

Május 1 …hmmm van három szabadnapunk… mit tegyünk? Hova menjünk? A tavaly ilyenkor Ukrajna fele vettük az irányt.
Megnyitom a Google Earth-ot és elkezdem a szomszédos országok turisztikai pontjait nézni….BLING…. a Tátra hegység Szlovákiában, ok, azt mondom, nézzük meg hol is kezdődnek a Kárpátok, ugyanolyan ez a hegység, mint nálunk?
Köztudott hogy a legmagasabb csúcs a Kárpátokból a Gerlach csúcs (2.655 m), úgy döntünk, hogy megnézzük. Túl sokat nem tudunk Szlovákiáról , itt az ideje a dokumentálásnak. Elkezdek böngészni a világhálón és egy rövid időn belül találok is egy gyönyörű várat, a Szepesi vár romjait.

634 m tengerszint feletti magasságban, a környék fölött mintegy 200 méterrel kimagasodó mészkőszikláról uralja a Szepesi-medencét a Szepesség egyik legértékesebb műemléke, a nemzeti kulturális örökségként nyilvántartott Szepesi vár. Amellett, hogy a 12-18. századok építészeti fejlődésének tükre, 4 hektáros (pontosan 41 426 m2) kiterjedésével Közép-Európa egyik legnagyobb vára. Ezen a helyen volt filmezve a The Last Legion és a Dragonheart :P

Ennyit a várról, most már összpontosíthatunk a Tátrára, mi látnivaló van ott? A Tátrával kapcsolatosan úgy döntünk, hogy nem tervezünk, semmit majd meglátjuk ott, hogy mit érdemes csinálni, viszont nem szeretnénk, hogy ugyanazon az úton térjünk vissza. Keresek egy másik útvonalat, ami két rezervátum közt fekszik és még útba esik a Dobsinskai jégbarlang is, tökéletes.

A dokumentáció, az időszámítás, költségvetés megvan, így most indulhatunk is.


I nap

Az indulást egy kicsit elhalasszuk amikor Levitől kapunk egy telefont, hogy volt egy kis autóbalesete és még Segesváron van a rendőrségen. Délután öt körül elindulunk, sajnos nem tudunk valami gyorsan haladni a nagy forgalom miatt (3 óra alatt 100 km tettünk meg) és este 10 körül muszáj, megszállnunk egy szimpatikus panzióban még mielőtt elértük volna a határt.


II nap

5:30 – kor ébresztő, mint a katonaságba, megreggelizünk és folytatjuk utunkat Magyarország fele. Pali rosszul számolta a motorja fogyasztását és a Debrecen-Miskolci autópályán üzemanyag nélkül maradt. Szerencsére Zsák fel van készülve az ilyen helyzetekre, mert a tavaly ő is megjárta Horvátország fele, és a probléma két perc alatt megoldódik.


A magyar autópályán elég erősen fújj a szél, ez megfékezi, hogy meghaladjuk a 110-130 km/h –ás sebességet. Egyszer-egyszer úgy ereztük az oldalszelet, hogy azt hittük, hogy a pálya másik oldalára visz minket és valahol Szibériába kötünk ki.

A magyar-szlovák határnál egy kellemes meglepetés ér bennünket, hiszen nincs is határ, vagyis van de csak valami elhagyott épületek, sehol egy lélek csak egy tábla amin az van hogy Slovakia, ez jó mert nem tudtuk mire várjunk a szlovák határőröktől.

Első megállás - Szlovákia:



Szlovákia déli részén a táj a magyarországi tájra emlékeztet, de miután elhagyjuk Kassát a táj megváltozik. Egy gyönyörű út kanyarog az erdő közt, tökéletes motorozni itt és mintha nem érne véget soha. A vár környékén járunk és egyszerűen nem hiszünk a szemünknek, egy tucat cigány „település” ,összetákolt barakkok,kunyhók, sátrak, kosz, szemét mindenhol, mint valami gettó Románia déli részén. A netten olvastam, hogy helyenként vannak cigányok, de hogy épp ennyire sokan vannak, azt nem hittem volna.




A vár romjaihoz érve egy egész cigánygyerek banda támadott le, kéregettek és folyamatosan pénzt követeltek. Ezek után úgy döntünk, hogy semmi esetre se hagyjuk a motorokat felügyelet nélkül. Elhatározzuk, hogy megtámadjuk a várat motorostól, mindenestől, miután felkínoztuk magunkat majdnem a vár falához elfogy az ösvény.


Egy kis segítség:ez van :(Majdnem sikerült: Zsák visszatér felfedező útjáról:

Miközben pihenünk, Zsák elmegy egy felderítő útra de sajnos lehajtott fejjel tér vissza, nem lehet motorokkal egészen feljutni. Időközben valami gyalogosoktól megtudjuk, hogy mi pontosan a romok hátuljánál vagyunk és hogy van egy leaszfaltozott út a vár másik oldalán. Indulnánk is lefele, de a Virago hátsó kereke le van ereszkedve, gumidefekt, már csak ez hiányzott. Úton lefele Levi is megbirkózik a CBR-el, de a motor a nyerő, elcsúszik az első kereke és máris lefekszik a kicsike, szerencsére csak egy jelzőlámpa bánja meg. Ennél nagyobb gondot jelent a gumidefekt, mert Palinak nincs csere belső gumija és Május  1 van, Szombat délután.

Mendy mérges mint mindig :P

Itt találkozunk egy holland csávóval, aki egyedül indult útnak, mutat egy pár kemping helyet, de halvány fogalma sincs hol tudnánk megjavítani a kereket.


Néhány helyi srác próbál segíteni egy “ pneuservice”-t találni, de mind zárva vannak, végül a szerencse velünk van mikor egy benzinkútba találnak egy gumi sprayt és pillanatnyilag a probléma megoldva


Elég gyorsan körbejárjuk az erődítmény, mert záróra előtt állunk.

Majdnem felértünk
Az udvaron:



Az óriási udvar :

Csoportkép :
Szidi :
Bújócska :
Kilátás :

A vár beseje:
A toronyban :

Középkori WC a toronyban (mekkora esés) :


A főbejárat :
Lassan a vár eltűnik mögöttünk, utunk a Tátra hegység fele tart, kempinget keresünk, amikor egy kanyar után egy lélegzetelállító látvány tárul elénk : a havas Tátra csak úgy emelkedik ki a síkság felett, nagyon gyönyörű ott kell lenni és látni, mert szavakban nem lehet leírni. Amint Poprádba érünk, leszáll az est és egy kis panzió a hadiszállásunk.

Egy szlovák reklám panel :


Próbáljuk megérteni a menüt :

Szlovák sör (a mienk jobb) :

III nap


9 körül tápászkodunk fel az ágyból, Pali és Dudi úgy döntenek nem jönnek velünk a Tátrába, inkább keresnek egy szervizt ahol rendbe tudják szedni a motor hátsó kerekét. Mi amint közelebb kerülünk a Tátrához, egyre hidegebb lesz és a szél is megélénkül. Itt nem húzzuk sokat az időt, szétnézünk, készítünk pár képet és igyekszünk Paliék nyomába.

Ketten és a moci :
Én és Frank :
Lányok a szélben:

A srácok :

Szétváláskor azt beszéltük meg, hogy a Dobsinskai jégbarlangnál találkozunk, a srácok már várnak ott, de sajnos a jégbarlang csak Május 15 után van nyitva. Emlékül egy 3D festmény örökítettünk meg egy helyi étteremben. Visszafele a kátyúk jelentették az egyetlen gondot a két rezervátum közti útszakaszon, nagyon könnyen kellemetlen helyzetbe tudtál kerülni egy kanyar utáni gödör miatt.

3D fal :
Ittunk egy Pit Bull-t :


Késő délután megérkezünk Magyarországra, itt a fő elfoglaltság most egy jó kempinget találni. Polgáron találtunk is egyet, de zárva volt. Szerencsénk volt, hogy a tulajdonos nagyon rendes ember volt és felkínált egy pár kis házikót közvetlen a tó partján, a kemping területén, ráadásul megengedte, hogy használjunk a vízi bicikliket is és mindezt csak egy jelképes összegért. Köszönjük. Egy tökéletes hely egy pár jó hideg sör elfogyasztásához, na meg a szilvapálinkát se hagyjuk a táskákba. Annyira jó volt, hogy teljesen elfelejtettük a fáradságot.

Ezekben a házikókban aludtunk :

Polgár :


Egy ój barát :
Vízi bicikli :








IV nap

Egy nagyon csendes reggelen ébredünk, kinyitom az ajtót és egy nagyon szép kép tárul elénk, elő is kaptam a fényképezőgépem és lekaptam pár pillanatot. Úton hazafele nem történik semmi különös, egy pár pihenő és megérkezünk szülővárosunkba.

Négy szép esőmentes napot töltöttünk együtt a haverokkal, jó élmény volt, na meg egy tucat szép emlékkel tértünk haza.

Responses to "Motoros razzia. Slovakia - 2009"

Write a comment